fredag 28 januari 2011

Som konsument skulle jag ställt många frågor...

I tidningen Land kunde man läsa att mejerier tillverkar lågprismjölk till stora kedjor vilket är bra men hur skall konsumenten veta att det är någon skillnad på mjölken? Har den åkt längre? Är den äldre? Är den från uppbundna kor eller frigående? Får korna soja eller ej? Är produkten tillverkad i Danmark eller i samma mejeri som har landskapsmjölk och hur kan man skilja på detta? Som konsument skulle jag ställt många frågor men det behöver jag inte göra då jag njuter av produkter från Wapnö Mejeri.

1 kommentar:

  1. Hej, i en debattartikel införd både i Land och HP nämner jag bl.a. Wapnös produkter och dess ev. mervärden och som konsument känner jag mig ganska vilsen i butiken. Det vore fint om du Lennart ville rätta ut några av mina frågeställningar i artikeln som f.ö. även finns på Centerbloggen i Laholm, Välkommen med kommentar därstädes också, hälsar Gunnar

    SvaraRadera